Pers

Informatie voor pers en media

Het concept korting blijft traditiegetrouw populair onder de Belgische bevolking. Wij Belgen blijven massaal kortingsbonnen gebruiken en dit fenomeen wordt stilaan maar zeker ook online voelbaar. De printbare kortingsbon wordt online vervangen door een zogeheten ‘kortingscode‘. In plaats van een kortingsbon af te geven aan de kassa, wordt de kortingscode ingevuld tijdens het online bestelproces. Op die manier bekomt de consument de vrijgegeven korting.

Evolutie kortingscode fenomeen

Via Google Trends kan je zelf onderzoeken in welke mate een zoekwoord meer of minder gezocht wordt over tijd. Hieronder tonen we u de evolutie van de zoekwoorden ‘korting’ en ‘kortingscode’ bij de Belgische bevolking.


Hier merk je duidelijk dat er over tijd, meer en meer online gezocht wordt naar korting. Het concept kortingscode deed zijn intrede in België in 2009 en kende een sterke groei halverwege 2012. In december 2013 zagen we een duidelijk piek: mensen doen meer inkopen dan anders tijdens de kerst- en eindejaarsperiode en gaan daarom ook meer op zoek naar korting(scodes). Ondertussen is het concept ‘kortingscode’ vrijwel volledig ingeburgerd en wordt bijna evenveel gezocht als ‘korting’.

Onderzoek

De zomer solden online, een overzicht (PDF)

In de media

‘Website bundelt digitale kortingsbonnen’ (Het Laatste Nieuws)
‘Korting van de Dag’ boekt steeds meer succes (HLN.be)
Begin van de zomer solden (JOE FM)

Contact informatie

Kortingvandedag.be is onderdeel van Maxenta. Heb je nog vragen? Wil je een artikel schrijven of een interview afnemen? Contacteer ons via

Mail info@maxenta.be
Bel +32 (0) 485 949 124

De beste kortingen gratis en voor niets in je mailbox. Schrijf je nu in!